केशव खड्का “साँखुको”
काकेश्वर शिवमन्दिर गागलफेदी गाविस
वडा नं. ७
को उच्च पहाडि
भाग उत्तरतर्फ शिवपुरी
वन्यजन्तु आरक्ष नजिकै पर्दछ
। बागमती नदीको
पूवतर्फ महादेव खोलाको मुहान
हो यस काकेश्वर
शिव मन्दिरभन्दा माथि
आवादी जग्गा छ
भने मन्दिर छहरा
बीचमा ओडारभित्र शिवलिङ्ग
र काग प्रष्टरुपले
देख्न सकिन्छ ।
सुनको काग भने
भाद्र शुक्ल अष्टमी
(कागेअष्टमी), राधा अष्टमीका
दिन मात्र त्यस
स्थानमा देख्न सकिन्छ ।
प्राचिन शैलीमा निर्मित यस
शिवलिङ्ग देखी पूर्व
पश्चिम उत्तर तीन तिर
हरियाली वन वृक्ष
बुट्यान शिवपुरी लेकको कैलाश
पर्वत देखिन्छ ।
पूर्वतर्फ जंगलमा दुईटा धर्मशाला
निर्मित छ ।
दक्षिण तर्फ वागमतीको
रमणीय फाँट मनोहरा,
चाँगुनारायणसम्म र गागलफेदी,
भद्रबास, आलापोट, जोरपाटी, गोकर्ण,
नयाँपाटी, सुन्दरीजल गाविसको रमणीय
दृश्य देख्न सकिन्छ
। काकेश्वरमा भाद्र
शुक्ल अष्टमी, राधा
अष्टमीमा विशेष पर्व पूजा
हुने हुँदा बहुत
ठूलो भक्तजनहरुको भीड
लाग्ने गर्दछ । यस
मनिदरमा आलापोटबाट ठाडो उकालोको
बाटो पौराणिक छ
भने आधुनिक मोटरबाटो
गागलफेदीको वडा नं.
२ ढाडको थापागाउँबाट
गागलजाने बाटोबाट मोटरसाईकलमा जान
सकिन्छ ।
काकेश्वरको
वर्णन स्कन्द पुराण
हिमवतखण्ड ११९ अध्यायमा
वर्णित छ ।
हाल काकेश्वर महादेवका
पूजारी रामेश्वर चालिसे हुनुहुन्छ
।
“अतरचोध्र्वहदे
रम्य तत्र तिष्ठती
शंकर
त्रैलोक्यं
मायया मांच समुह्य
खलु निज्र्जन”
काकेश्वरको
झरना चारतल्लाको छ
र यो झरना
चारै दिशामा फर्किएर
झर्ने गरेको देखिन्छ
। झरनाभन्दा अलि
तल एक कुण्ड
छ जसलाई पार्वती
मानेर पूजा गरिन्छ
।
पौराणिक कथन अनुसार
कागहरुको राजा कागभुसुण्डीले
तपस्या गरेको स्थान हो
भने काग भुसुण्डीले
राम कथा गरुडलाई
मुस्ताङ्ग जिल्लाको तिलिचो तालमा
सुनाएका थिए ।
यो ठाउा संसारकै
उच्च स्थानमा रहेको
तालको रुपमा लिइन्छ
।
काकेश्वरमा
सुनको काग छ
? ऐतिहासिक पृष्ठभूमी अनुसार काकेश्वरमा
सुनको काग छ
या छैन, यो
अनुसन्धानको विषय हो
। मैले जाने
बुझे सम्म राधा
अष्टमीको दिन काकेश्वर
महादेव मन्दिरभित्र पहेँलो धातुको
सानो बच्चा काग
जत्रो एउटा काग
राखेर पूजा गर्ने
गरेको देखिन्थ्यो ।
यो सम्बन्धमा मैले
४० को दशकमा
कागेश्वरी मन्दिरमा चन्दा माग्नेक्रममा
चार पाँच वर्ष
बिताएँ । त्यो
समयसम्म राम्रोसँग प्रष्ट देखेको
थिएँ तर आज
२०६९ साल असोज
७ गते कागेअष्टमीका
दिन बाहिर राखेर
पूजा गरेको काग
र ४० को
दशकमा हेरेको काग
एउटै हो कि
होईन भन्न कठिन
भयो । अहिले
देखेको काग पखेटा
र भुत्ला झरेर
उड्न नसक्ने करङ्ग
देखिएको भूँडी बाहिर फालिएको
एकदम खोक्रो र
थोत्रो एवं नराम्रो
लाग्यो । यतातर्फ
गुठी संस्थान एवं
सरोकारवाला निकायले ध्यान दिनुपर्ने
देखिन्छ । सम्भवतः
सुनको कागको मूर्ति
प्रतिस्थापित गरिएको हुनुपर्छ ।
मूर्ति प्रतिस्थापित गरिए पनि
जिर्ण भएपछि मर्मत
एवं नयाँ फेर्ने
कार्य गर्नु जरुरी
भैसकेको छ ।
काकेश्वरी मन्दिरको प्रबन्धको लागि
के कस्तो गुठी
छ ? सो बारे
अध्ययन अनुसन्धान हुनु जरुरी
रहेको छ । काकेश्वरी मन्दिरका पूजारीका
विषयमा खोजवीन गर्दा ढकाल
थरका राम पूजारी
र उनका छोरा
गोविन्द प्रसाद ढकालको ७
पुस्ताले काकेश्वर महादेव दैनिक
पूजा आजा गर्ने
गरेको बुझिएको छ
। गोविन्द
प्रसाद ढकालले ३ वर्ष
काकेश्वरीको पूजारी भएर काम
गरे वापत मासिक
रु. ७ सय
गागलफेदी गाविसले उपलब्ध गराएको
थियो । पछि
उनले विभिन्न कारणवश
छोडेपछि हाल दुई
वर्ष देखि भोर्लेटारका
रामेश्वर चालिसेलाई मासिक रु.
३ हजार दिने
शर्तमा पूजारी नियुक्ति गरि
पूजाआजा गराउँदै आएको छ
। उहाँको कथन
अनुसार गुठी संस्थानको
रोहबरमा गाविसले उनलाई बुझाएको
काग यही हो
। काग तामाको
हो वा सुनको
या पित्तलको हो
उनलाई केही थाहा
छैन । यो
कति पुरानो हो
त्यो पनि थाहा
छैन । एउटा
खुट्टा भाँच्चिएकोले उनले बाँधेर
राखेको छन् ।
ऐतिहासिक धरोहर काकेश्वरी मन्दिरको
कागको जिर्णोद्धार मात्रै
हैन पुननिर्माण नै
गर्नुपर्ने अवस्था छ । सम्बन्धित निकाय गुठी
संस्थान वा गाविसले
आवश्यक समिति निर्माण गरेर
चन्दादाताबाट नै सहयोग
लिएरै भएपनि कागको
पुननिर्माण गर्नु वाञ्छनीय छ
। यस वर्ष
काकेश्वरी मेला समितिको
नाममा मेला सञ्चालन,
सम्वद्र्धन एवं स्वयम्
सेवा गरेको पाईएको
छ । उनीहरुले
त्यहाँ मन्दिरमा यस वर्ष
करिब २० हजार
भेटी भित्रिएको जानकारी
गराएका छन् ।
सो भेटी पूजारीकै
लागि भएको समेत
उहाँहरुले जानकारी दिएका छन्
। यसले के
कुरा देखाएको छ
भने स्थानीय युवाहरु
मन्दिर संरक्षणमा जागरुक छन्
। तर उनीहरुलाई
आवश्यक कुरा बुझाईदिने
व्यक्तिहरु त्यहाँ छैनन् ।
त्यसैले काकेश्वरी मन्दिरको निर्माणको
लागि त्यहाँ सधैँ
सञ्चालनमा रहने गरि
एउटा समिति निर्माण
गरेर काम गरेमा
सजिलो हुनेछ ।
समितिले दर्शनार्थी र पूजारी
एवं मन्दिरको संरक्षणको
लागि सहयोग गरेकोमा
धन्यवाद नदिईरहन सकिन्न ।
(प्रतिक्रियाको
लागि धिकबलमभकज२नmबष्।िअयm)
0 Comments
Thanks for your concerns